19 lutego 2017 Udostępnij

Tworzymy idealną poczekalnię

Wnętrze każdego poważnego salonu fryzjerskiego musi być podzielone na strefy i każda z nich musi być osobno pomyślana, chociaż oczywiście w ramach jednej koncepcji głównej. Pierwszą strefą w salonie fryzjerskim jest poczekalnia. W poczekalni mamy fotele i/lub sofę, przy których stoi stolik.

Na stoliku rozkładamy prasę, która pozwoli klientom na zajęcie się czymś w czasie oczekiwania. Przed poczekalnią, zaraz przy wejściu, powinna znajdować się też recepcja, która powita wchodzącego klienta.

Recepcja wraz z poczekalnią muszą spełniać określone standardy. Nie może tam brakować funkcjonalności, ale najważniejsza jest wygoda klienta i estetyka całości. Potrzebne będą oczywiście odpowiednie meble. Jak je wybrać?

Wygoda i estetyka

Czasami można wykonać strzyżenie w kilka chwil, ale w wielu przypadkach działania stylisty zajmą dużo czasu. Przez cały ten czas klient musi korzystać z komfortu i miłej atmosfery. Dlatego wygoda i odpowiednia estetyka to najważniejsze wyznaczniki przydatności mebli na potrzeby poczekalni w salonie fryzjerskim. Nie należy raczej stawiać na krzesła, ponieważ są mniej wygodne od polecanych foteli i kanap.

Wizyta w salonie fryzjerskim

Żeby było wygodnie, konieczne jest też zapewnienie jakiegoś sposobu na zabicie czasu dla klienta w okresie oczekiwania. Nie jest to trudne. Wystarczy tylko położyć kilka gazet na stoliku, który też musi w poczekalni być i to wszystko. Oprócz oczywiście wieszaka, na którym powiesi się wierzchnią garderobę oraz ewentualnie torebki i podobne rzeczy.

Dobre światło

Elementem, o którym często zapomina się w poczekalni, jest odpowiednie oświetlenie. Ważnymi cechami są tutaj kolor oraz natężanie światła. Za silne światło będzie drażniło oczy, a półmrok utrudni czytanie. Kolor powinien być z kolei możliwie naturalny, bo z nim czujemy się najlepiej.

Powyższe zasady są dość liczne, ale nie są specjalnie skomplikowane. Kierowanie się nimi sprawi, że nasz salon fryzjerski będzie dobrze oceniany przez klientów, a jego poczekalnia nie będzie miejscem irytującym. Możemy realnie liczyć na zatrzymanie klientów przy sobie.

Dorota Kozłowska

Redakcja supershape.pl