
Recepcja w niewielkim salonie fryzjerskim
W każdym salonie fryzjerskim powinna być odpowiednio przygotowana recepcja. Jest to jeden z elementów jego wyposażenia, który będzie się wpisywał w proces tworzenia pierwszego wrażenia u klienta i w dużej mierze będzie decydował o tym, czy klient do salonu jeszcze kiedyś wróci czy też nie. Sęk w tym, że w niewielkich salonach fryzjerskich wygospodarowanie miejsca na recepcję nie jest łatwe.
Nie jest to jednak też zadanie niewykonalne. Postaramy się tutaj nakreślić kilka podstawowych zasad tworzenia recepcji w małym salonie fryzjerskim. Recepcji, która będzie zaraz przy wejściu witała gości i która nie będzie wkraczała w inne funkcje ograniczając ergonomię przestrzeni.
Kwestie ogólne
Recepcja w salonie fryzjerskim powinna znajdować się przodem do wejścia w taki sposób, by klient od razu do niej trafiał. Jeśli nie jest to możliwe, recepcja powinna stać bowiem do wejścia, a strefa obsługi klienta powinna się znajdować za nią. Czasami nawet taka sytuacja może się okazać nie do zrealizowania i nie należy wtedy uparcie do niej dążyć kosztem zupełnego zniszczenia funkcjonalności przestrzeni.
Zamiast tego należy wprowadzić umowny, wizualny podział pomiędzy strefą witania gościa i obsługiwania go. W taki przypadku recepcja powinna zawsze znajdować się możliwie blisko wejścia, nawet przy samych drzwiach, jeśli nie mamy lepszej opcji i raczej należy unikać sytuacji, w której klient musiałby recepcji szukać.
Estetyka
Mebel do recepcji jest ważniejszy od wszystkich innych mebli w salonie, ponieważ to on będzie odpowiadał za pierwsze wrażenie. To właśnie w oparciu o jego wizerunek klient zacznie wyrabiać sobie zdanie. Dlatego koniecznie musi to być mebel recepcyjny, a nie na przykład jakiś stolik. Powinien być elegancki i dopasowany stylistycznie do całości pomieszczenia. Dobrym rozwiązaniem są podświetlenia uważane obecnie za bardzo eleganckie.
Materiał
Materiał wykonania recepcji fryzjerskiej ma obecnie bardzo duże znacznie. Związane jest to z koniecznością zapewnienia odpowiedniej prezencji recepcji, ale także musi to być materiał, który będzie odporny na działanie środków chemicznych i wody. Mamy bowiem do czynienia z miejscem, gdzie wykonuje się określone usługi bezpośrednio dla ludzi, więc ten element musi być zadbany. Szkło, aluminium, lakierowane drewno, płyty MDF – wybór jest dość szeroki.
Postępy w protetyce do 2020 r.
V Strona główna Blog AgendaPro Health Postępy w protezowaniu w 2020 r. Czy spotkaliście kiedyś kogoś, kto ma sztuczną kończynę? Pozwól mi powiedzieć, że są szanse, że widziałeś wiele osób noszących...
V Strona główna Blog AgendaPro Health Jak wybrać najlepsze oprogramowanie dla ... Zarządzanie i prowadzenie firmy jest jednym z najbardziej złożonych zadań, jakie ma każdy właściciel lub wspólnik. Zadanie to ma...
Najlepsze techniki obsługi klienta
V Strona główna Blog AgendaPro Najlepsze techniki obsługi klienta ... Możesz mieć najlepsze produkty, najlepszą jakość, a nawet najlepsze ceny, ale jeśli nie masz dobrej obsługi klienta, to jest bardzo trudne...