28 lutego 2017 Udostępnij

Znaczenie recepcji dla salonu fryzjerskiego

Trudno ignorować znaczenie, jakie w salonie fryzjerskim ma recepcja zwłaszcza, jeśli mówimy o salonie dużym, który stara się świadczyć swoje usługi w profesjonalny sposób. To właśnie osoba, która odpowiada za jej prowadzenie nie tylko umawia przecież klientów, ale i sprawuje opiekę nad grafikami osób znajdujących zatrudnienie w salonie.

Recepcja niejednokrotnie pełni również rolę informacji, jest miejscem, w którym płaci się za usługę oraz tym, z którym klient może skontaktować się telefonicznie. To ogromne ułatwienie przy prowadzeniu salonu fryzjerskiego i to zarówno ze strony organizacyjnej, jak i porządkowej. Wszystko to sprawia, że inwestycja w recepcję wydaje się krokiem wyjątkowo opłacalnym i pociągającym za sobą szereg trudnych do zignorowania korzyści.

Ciepłe przywitanie klienta

Gdy klient już po wejściu do salonu jest witany przez recepcjonistkę, czuje się nie tylko pewniej, ale i przyjemniej. Co więcej, już w tym momencie ma szansę na zadanie nurtujących go pytań oraz na zapisanie się na wizytę bez konieczności oczekiwania na pojawienie się stylisty. Jest to zupełnie inne doświadczenie niż to, które staje się udziałem osób wchodzących do salonu i stojących bezczynnie w nadziei, że ktoś je zauważy i zainteresuje się nimi oferując pomoc.

Wizyta w salonie fryzjerskim

Lekceważenie klienta

Jeśli w salonie nikt nie zauważa przyjścia klienta, ten ma prawo czuć się zagubiony. Nawet możliwość zaczepienia przypadkowej osoby na niewiele się tu zresztą zdaje, klient szybko orientuje się bowiem, że odrywa ją od pracy. Takie pierwsze wrażenie niezwykle trudno wymazać potem z jego pamięci. Co gorsza, zwykle nie ma na to szansy, klient zniechęcony niezbyt dobrym przyjęciem zwykle decyduje się bowiem na odwiedzenie konkurencyjnego salonu.

Gustowna recepcja

Najlepiej, jeśli recepcja jest przestronna, elegancka i znajduje się w pewnym oddaleniu od tego miejsca, w którym fryzjerzy wykonują swoje obowiązki. Nie oznacza to jednak, że brak niezbędnej przestrzeni skazuje nas na niepowodzenie.

Recepcja może być jedynie kącikiem, a i tak jest w stanie znakomicie wywiązywać się ze stawianych przed nią zadań. Często wystarczy, że zadbamy o ladę recepcyjną i o osobę, która będzie w stanie sprostać oczekiwaniom klientów. Wybór mebli tego rodzaju jest duży, znalezienie idealnej lady nie powinno być więc problemem.

Dorota Kozłowska

Redakcja supershape.pl