1 grudnia 2022 Udostępnij

Jak wykorzystać Email Marketing dla swojego salonu

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. Jak wykorzystać Email Marketing dla swojego ...

Korzystanie z email marketingu może być świetnym sposobem na budowanie lojalności klientów. Nie oznacza to jednak, że wystarczy wysłać jedną wiadomość w tygodniu z kuponem wykupu. Musisz najpierw zaprojektować kampanię i rozważyć szereg punktów, które pozwolą Ci dostarczyć swój przekaz w najlepszy sposób.

Segmentuj swoją publiczność

Zgodnie z cechami i zachowaniami Twoich klientów, powinieneś określić kryteria segmentacji, aby zróżnicować rodzaj wysyłanych treści. Aby to zrobić, można wykorzystać informacje uzyskane z profili klientów do określenia najlepszego sposobu segmentacji przekazu i zaoferowania odpowiednich produktów lub usług tym, którzy są nimi naprawdę zainteresowani.

Zadbaj o linię tematu

Dobrze przemyślana linia tematu może stanowić różnicę pomiędzy użytkownikiem otwierającym maila lub decydującym się na jego spamowanie. Dlatego powinien być rzetelny, dokładny, wolny od błędów ortograficznych i w pełni związany z treścią wiadomości. Po inspirację zapraszamy do sprawdzenia przykładów HubSpota, gdzie jeden z nich, który mógłby być idealny dla Twojej kampanii email marketingowej, brzmiałby: Happy birthday, Ana! Mamy dla Ciebie prezent.

Spersonalizuj swoją zawartość

Powinien on przykuć uwagę klienta, zachęcając go do przeczytania maila i wykonania określonej akcji, np. wejścia na stronę internetową Twojego salonu kosmetycznego, zarezerwowania terminu wizyty lub zakupu produktu z promocji. Jeśli kontynuujemy poprzedni przykład, alternatywna spersonalizowana wiadomość byłaby następująca: Cześć Ana! Ponieważ wiemy, że masz urodziny w tym tygodniu, chcemy dać Ci 25% zniżki na wszystkie nasze usługi.

Dostosuj harmonogram, częstotliwość i odbiorcę

Być może Twój salon cieszy się z sojuszu ze znaną marką kosmetyczną, ale Twoi klienci nie będą zadowoleni, gdy znajdą swoją skrzynkę pocztową zawaloną wiadomościami, które wielokrotnie wysyłałeś z tą wiadomością. Konieczne jest zaplanowanie mailingu w zależności od użytkownika, aby nie zawalić jego skrzynki odbiorczej lub wysłać informacje do osób, które mogą nie być zainteresowane, ryzykując, że staną się spamem.

Wezwanie do działania

W każdym mailu powinieneś zawrzeć call to action. Słuszną alternatywą byłoby umieszczenie wiadomości typu: Cześć Ana! Właśnie otrzymaliśmy nowe produkty do włosów i chcemy zaprosić Cię do zapoznania się z nimi. Dodatkowo w tym tygodniu będą one z 30% rabatem.

W takim przypadku można wysłać newsletter, gdzie do tego wezwania dołączone są zdjęcia produktów i linki do zakupu każdego z nich. Chodzi o to, aby proces ten był prosty, szybki i bezpieczny do wykonania.

Zmierzyć wpływ

Dzięki temu będziesz wiedział, jak skuteczna była Twoja kampania email marketingowa. Aby to zrobić, należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak czas czytania, z jakich urządzeń czytane są Twoje mailingi oraz jakie treści generują najwięcej interakcji, co zaleca strona Inboundcycle. Dzięki temu zobaczysz, co powinieneś zmienić, utrzymać lub wzmocnić.

Ważne jest, abyś przed wygenerowaniem wysyłanych treści poznał swoich odbiorców, biorąc pod uwagę komentarze czy sugestie, które zgłaszają w salonie, na blogu czy w serwisach społecznościowych marki, a także wykorzystując dane z funkcjonalności takich jak profile klientów, udostępniane przez kompleksowe systemy zarządzania, takie jak AgendaPro. Wszystko to pomoże Ci przykuć uwagę klienta i osiągnąć lepsze wyniki w kampaniach email marketingowych.

Mariusz Kulczycki

Redakcja supershape.pl