4 wskazówki dotyczące zatrzymania klientów w salonie
- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- 4 wskazówki, jak zatrzymać klientów w swoim ...
Powtarzający się klienci to najniższy koszt, więc dlaczego ich nie nagrodzić? Prezenty urodzinowe, programy lojalnościowe i świetna obsługa to tylko niektóre ze sposobów, dzięki którym możesz zmienić ich w klientów na całe życie.
W zależności od branży, badania pokazują, że pozyskanie nowego klienta jest od 5 do 25 razy droższe niż prowadzenie biznesu z dotychczasowymi.
Dlaczego więc nie zachęcić swoich klientów do powrotu do salonu, a może nawet przyprowadzić ze sobą przyjaciela?
Musisz zaoferować im coś więcej niż tylko świetne usługi. Przypomnienia, rabaty, programy lojalnościowe i postawa, która sprawia, że nawet najbardziej niespokojny klient czuje się pewnie, to tylko niektóre z rzeczy, które możesz wykorzystać, aby przekształcić ich w klientów na całe życie.
Chcesz wiedzieć, jak rozwijać trwałe relacje z klientami? Zastosuj się do tych 4 poniższych wskazówek, a uda Ci się to osiągnąć.
1) Karty upominkowe z okazji urodzin
Kto nie lubi otrzymywać prezentu na swój wyjątkowy dzień?
Urodzinowa karta podarunkowa to idealny sposób na rozjaśnienie dnia Twoich klientów. Wiele salonów wysyła kartki z życzeniami drogą mailową, ale tego typu maile są często ignorowane.
Z drugiej strony, jeśli poświęcisz czas, aby fizycznie wysłać kartę podarunkową, wraz z odręcznie napisaną notatką na ich urodziny, pokazujesz, że jesteś naprawdę zaangażowany. Niewiele firm idzie tak daleko.
2. Korzystaj z programu lojalnościowego
Wielu z Twoich klientów prawdopodobnie odejdzie, jeśli nie będą mieli zachęty do powrotu. Kto wie, może salon obok świadczy wysokiej jakości usługi w niższej cenie.
Tego typu programy oferują dostęp do kredytów salonowych, rabatów, nagród lub innego rodzaju korzyści, które potwierdzają przywiązanie klienta do marki.
Program lojalnościowy pokazuje Twoim klientom, że dbasz o nich i informuje ich, że do Twojego salonu warto wracać wielokrotnie, po prostu dlatego, że są za to nagradzani.
Programy lojalnościowe to nie tylko rabaty. Programy te pomagają właścicielom firm zrozumieć, jakie rabaty działają najlepiej, jakie są najlepsze czasy na prowadzenie promocji i co muszą zmienić, aby zwiększyć swoje przychody.
3. Zamieszczaj na mediach społecznościowych zdjęcia zza kulis.
Twoi klienci nie robią interesów z logo, oni robią interesy z Tobą.
Dlatego tak ważne jest, aby uczłowieczyć swoją markę i pokazać im, że Twój salon to zabawa. Możesz popełniać błędy po drodze, ale na koniec dnia je pokonasz. Klienci uznają Twoje zmagania, żarty i zakulisowe zdjęcia za sytuacje, do których mogą się odnieść.
Posiadanie historii za swoją marką pomaga się wyróżnić, a media społecznościowe oferują doskonałą okazję do komunikacji, dzielenia się skrawkami swojego codziennego życia i łączenia się z ludźmi, nie będąc nawet blisko nich.
W końcu ludzie wybierają pracę z osobami, które lubią i którym ufają. Biznes nie zawsze polega na wymyślnym wystroju i reklamie.
4. Udzielanie fachowych porad przez e-mail
Jeśli jesteś ekspertem w dziedzinie pielęgnacji włosów, powinieneś być w stanie rozpoznać, które produkty działają najlepiej i jak Twoi klienci mogą rozwiązać swoje problemy.
Nierzadko klienci wstydzą się niektórych swoich najczęstszych problemów. Choć mogą chcieć zapytać Cię na przykład o swoje rozdwojone końcówki lub olejki do skóry głowy, często tego unikają.
Na szczęście można to rozwiązać, posiadając cotygodniowy newsletter, w którym wybierasz treści wysyłane do każdego klienta. Twoi klienci nie będą wiedzieć, że tylko im wysyłasz treści, które dotyczą ich konkretnego problemu, ale skorzystają z tego bez poczucia dyskomfortu związanego z koniecznością publicznego przyznania się do tego.
Jako dodatkową korzyść, będą wracać do Twojego salonu, ponieważ wiedzą, że masz rozwiązanie ich problemów.
Pamiętaj, że wszystkie Twoje wysiłki powinny być skierowane w tym samym kierunku: sprawić, by klienci poczuli się częścią specjalnego klubu. Gdy zaczną postrzegać Twój salon jako miejsce, do którego przynależą, nie będą się od niego oddalać.
Skutecznym sposobem na zautomatyzowanie wielu czynności związanych z utrzymaniem klienta jest aplikacja, która pomaga we wszystkich czynnościach związanych z utrzymaniem klienta. oprogramowanie oprogramowanie, które pomaga we wszystkich czynnościach związanych z zarządzaniem salonem.
V Strona główna Blog AgendaPro 5 najlepszych praktyk, które usprawnią ... Salony kosmetyczne to wyjątkowe biznesy, ponieważ pozwalają na interakcję z publicznością w bardziej intymny sposób niż wiele innych...
V Strona główna Blog AgendaPro 7 wskazówek, jak odnieść sukces z ... Twój Salon Urody, przestrzegając pewnych ogólnych zasad biznesowych, posiada również kilka kluczowych sekretów sukcesu. Oczywiście, bo...
V Strona główna Blog AgendaPro Jak wyróżnić się na tle konkurencji jako ... Dziś panuje makijażowy boom, a te z nas, które zajmują się tą piękną sztuką, wyróżniają się jakością produktów i usług...