17 stycznia 2022 Udostępnij

Dlaczego decyduję się na zatrudnienie pracowników zamiast wynajmowania krzeseł".

Modern Barber rozmawiał z Chrisem O'Sullivanem, właścicielem i założycielem Grizzly's Male Hair Salon, który wypowiedział się na temat starej jak świat debaty pomiędzy wynajmem fotela a zatrudnianiem pracowników.

"Dlaczego branża barberska preferuje samozatrudnionych dzierżawców foteli zamiast zatrudniać pracowników? To pytanie nurtuje mnie od czasu rozpoczęcia mojej własnej działalności w branży męskiej pielęgnacji włosów nieco ponad trzy lata temu. Jestem w branży fryzjerskiej od 15 lat i uważam, że jest to jedna z najbardziej kreatywnych i inspirujących branż. Jest pełna niesamowitych firm z wielkimi markami, szkoleniami, fryzjerami, stylistami i przedsiębiorcami. A jednak to pytanie nigdy nie chce być odpowiednio przedyskutowane; ludzie prawie od niego stronią. Nie próbuję w żaden sposób wyzywać ludzi, chcę po prostu zadać to pytanie: Czy nadszedł czas, aby wstrząsnąć światem barberingu? Myślę, że wszyscy powinniśmy skorzystać z opcji zatrudnienia i naprawdę popchnąć tę branżę w kierunku pobierania opłat, które są warte zachodu.

Ja wybrałem opcję zatrudnienia mojego zespołu.

Dlaczego wybrałem tę opcję? Ponieważ odpowiadała ona moim intencjom związanym z rozwojem marki i posiadaniem zespołu ludzi, którzy dążą do tego samego celu. Gdybym zdecydował się ustawić mój biznes jako wypożyczalnia krzeseł, oznaczałoby to, że następujące byłyby do indywidualnych, a nie, że właściciel:

-Jakie dni lub godziny pracy
-Ile powinni pobierać opłatę od swoich klientów
-Którzy klienci do podjęcia na
-Jak się ubrać do pracy
- Które produkty powinny być używane lub sprzedawane
-Jakie usługi powinni świadczyć dla swoich klientów.




-







Jednak





fryzjerzy pracujący na własny rachunek są czasami wykorzystywani i nie otrzymują żadnego z powyższych wyborów, ale nadal mówi się im, że są samozatrudnieni. To, wraz z brakiem bezpieczeństwa pracy, (który był problemem podczas pandemii) nie ma emerytury, i nie ma bezpiecznego miesięcznego dochodu, tylko idzie pokazać, że zatrudnienie może być świetną opcją. Przede wszystkim nieuczciwe jest stwarzanie przez właściciela sklepu wrażenia zatrudnienia, bez faktycznego oferowania go. Samozatrudnieni fryzjerzy są wykorzystywani. Właściciele sklepów często nazywają samozatrudnionych/wynajmujących krzesła swoim zespołem, tworząc zasady i regulacje oraz podejmując decyzje tak, jakby byli oni zatrudnieni, np. godziny rozpoczęcia pracy, dresscode, metody szkolenia i ceny.

Do tego dochodzi fakt, że płatności gotówkowe szybko odchodzą w przeszłość. Transakcje będą dokonywane za pomocą kart i będą preferowaną przez klientów metodą płatności. To wyeliminuje każdego, kto korzysta z okazji, aby nie księgować wszystkich swoich zarobków. Jest to mniejszość, ale zdarza się to w każdej branży.

Ktoś, kto wynajmuje krzesło, powinien prowadzić marketing swojego biznesu w sklepie w taki sposób, w jaki sam chciałby prowadzić. Osoby, które wynajmują krzesła, nie mogą być instruowane ani oczekiwać od nich, że będą szkolić praktykantów lub brać udział w jakichkolwiek wewnętrznych szkoleniach i rozwoju. Dlaczego sklepy nie stosują się do tego? Dlaczego sklepom uchodzi na sucho traktowanie osób samozatrudnionych tak, jakby były zatrudnione bez żadnych korzyści? Może dlatego, że tak było zawsze, a może niektórzy właściciele sklepów uważają, że zatrudnianie pracowników jest zbyt kosztowne.

Ogólnie rzecz biorąc, nie sądzę, aby fryzjerzy byli godni swojej ceny. Średnia cena strzyżenia w salonach fryzjerskich na głównych ulicach jest wyższa niż średnia cena u fryzjera. Nie dzieje się tak dlatego, że są oni bardziej utalentowani lub dysponują większymi pieniędzmi, ale ze względu na sposób, w jaki większość salonów jest zorganizowana.

Zatrudnianie pracowników może i ma ogromne korzyści zarówno dla pracowników, jak i właścicieli firm, takich jak:

Dla pracownika

...
  • Emerytura państwowa
  • Standardowe miesięczne wynagrodzenie z opcją prowizji za usługi i produkty - opodatkowane i sortowane n.i.
  • Możliwość rozwoju w ramach firmy
  • Szkolenia wewnętrzne jako standard firmy
  • Bycie częścią odnoszącego sukcesy zespołu i marki
  • Praca w zespole w celu osiągnięcia głównego celu
  • Potencjalna własność udziałów
  • Nie musisz mieć własnego ubezpieczenia
  • Wsparcie 1-1
  • Płatny urlop

Dla pracodawcy...

  • Budowanie wspaniałej kultury
  • Ochrona zarówno dla pracownika, jak i właściciela firmy
  • Kontrakty
  • Kontrola nad godzinami pracy, marketingiem, cenami
  • Kierowanie biznesem
  • Satysfakcja z pomagania komuś w jego karierze
  • Więcej czasu na pracę nad swoim biznesem, a nie w nim.

Istnieją wielkie salony fryzjerskie tam, że wynajem krzeseł do samodzielnego zatrudnienia prawidłowo, i zrobić dobrą robotę i zrobić dobre życie. Kiedy zrobione prawidłowo i sprawiedliwie może być korzystne również. Jeśli ktoś jest bardzo dobry w prowadzeniu działalności gospodarczej w swoim sklepie, a ty masz umowę prowizyjną bez konieczności płacenia ich n.i, emerytury / wakacje, może być na do zwycięzcy, ale po prostu pamiętaj, że masz niewielką kontrolę na tej osoby podejmowania decyzji.

Podsumowując, dlaczego zdecydowałem się zatrudnić moich pracowników, to dlatego, że mój zespół jest powodem firma jest świetna. Moim obowiązkiem jest utrzymywanie ich w skupieniu, dbanie o ich karierę, by byli częścią przyszłości i kultury sklepu, a także zapewnianie im korzyści płynących z zatrudnienia. Żyjemy obecnie w najstraszniejszych czasach dla właścicieli firm. W niedalekiej przyszłości pewność zatrudnienia będzie jednym z kluczowych czynników przy szukaniu pracy w każdej branży.

Logo marki i wspaniały wystrój to tylko część marki - to Twoi pracownicy/zespół są prawdziwą marką. Może teraz nadszedł czas, abyśmy ustawili salony fryzjerskie tak, aby odbiły się echem i popchnęły tę wspaniałą branżę jeszcze bardziej do przodu. "

Czytaj dalejCo

musisz wiedzieć o wypożyczalni krzeseł

Dlaczego powinieneś wziąć udział w konkursie Modern Barber Awards 20206

nawyków zapracowanych fryzjerów

Mariusz Kulczycki

Redakcja supershape.pl