Jak przeprowadzić segmentację rynku w salonie fryzjerskim?
Segmentacja rynku to pojęcie związane z marketingiem strategicznym i docelową grupą odbiorców firmy. Wszystkie firmy, które chcą się wyróżnić w konkurencyjnym środowisku, takim jak to, w którym żyjemy, muszą doskonale znać swoją niszę rynkową.
Segment rynku składa się z grupy konsumentów, którzy mają szereg wspólnych potrzeb, odróżniających ich od innych segmentów. Innymi słowy, będą oni reagować w taki sam lub bardzo podobny sposób na prowadzone przez nas działania marketingowe.
Cechy, które powinien posiadać segment rynku
Następnie przedstawimy szereg cech, którymi powinna charakteryzować się segmentacja rynku.
-
Mierzalne. Musimy zmierzyć wielkość każdego z segmentów, w przeciwnym razie nie będzie można określić liczby osób, do których kierujemy nasze działania.
Ważne jest również przeanalizowanie siły nabywczej i różnych cech każdego profilu.
-
Dostępność. Nie ma sensu identyfikować dochodowego segmentu, jeśli nie mamy niezbędnych zasobów, aby móc go skutecznie obsługiwać.
-
Znacząca. Segmenty rynku muszą być również wystarczająco duże, aby przynosić zyski.
-
Możliwośćdziałania. Innymi słowy, należy stworzyć strategię marketingową, która pozwoli nam "zaatakować" każdy z segmentów.
Zalety segmentacji rynku
Jeśli jeszcze nie zastosowałeś segmentacji w swojej firmie, w tej części przedstawimy Ci szereg solidnych powodów, dla których powinieneś ją zastosować w swojej firmie
-
Poznanie potrzeb grupy docelowej: Główną zaletą segmentacji rynku jest to, że pozwala ona lepiej zrozumieć potrzeby, pragnienia i motywacje grupy docelowej.
-
Bardziej spersonalizowane strategie i działania marketingowe: Jeśli wiemy, jak zidentyfikować grupę docelową i jakie są jej zainteresowania, możemy prowadzić bardziej spersonalizowane działania marketingowe.
-
Zwiększ sprzedaż swojej firmy: Jeśli uda Ci się dostosować produkt, cenę i sposób komunikacji do rzeczywistych potrzeb grupy docelowej, zwiększysz również zyski swojej firmy.
-
Zwiększenie lojalności klientów: Jeśli klienci są bardziej zadowoleni, ponieważ można lepiej skoncentrować na nich swoje zasoby i możliwości, łatwiej będzie zwiększyć ich lojalność.
-
Segmentacja rynku w salonie fryzjerskim: musimy wyróżnić się jako marka. Biorąc pod uwagę, że posiadamy już tożsamość na rynku, dzięki naszym możliwościom zawodowym i wyróżniającemu się charakterowi naszej pracy, to, co oferujemy, staje się produktem handlowym i przemysłowym, a także tworzymy produkt, który różni się od konkurencji na danym obszarze.
-
Zastosowanie w segmentacji rynku: Analizujemy sektor, w którym zamierzamy rozwijać się jako marka, i oceniamy, w jaki sposób nasza marka przyczynia się do rozwoju rynku i wyróżnia się na nim wszystkim, co ma do zaoferowania.
-
Linia produktów: Po przeanalizowaniu sytuacji w sektorze, jego oferty i funkcjonowania konkurencji, naszym celem jest ustalenie, na czym polegają nasze usługi i jak możemy je udoskonalić. Możemy podnieść poziom prezentacji naszego salonu, reklamując się bardziej, poprawiając obsługę klienta lub wydłużając godziny otwarcia naszej firmy.
-
Działania: W ramach naszych działań, jako profesjonaliści, znajdujemy różne sposoby pracy i dodajemy różne elementy, takie jak: kosmetologia, masaż limfatyczny, zabiegi antycellulitowe, zakładanie sztucznych rzęs, tatuaże i wiele innych, bardzo łatwo jest stworzyć gabinet z innymi profesjonalistami, aby zwiększyć nasze dochody i zróżnicować nasze usługi.
Wielkość sprzedaży
Obecnie naszą misją jest zaspokojenie podstawowych potrzeb przedsiębiorstwa w rozsądnym czasie i generowanie zysków, które pozwolą nam dokapitalizować naszą działalność.
Specjalista ds. marketingu odpowiedzialny za Twój salon lub salon fryzjerski powinien pamiętać o następujących kwestiach, aby osiągnąć sukces w segmentacji i pozycjonowaniu:
-
Poszukiwanie nowych klientów (jest to cel każdego salonu fryzjerskiego).
-
Dopasowanie życzeń klientów do sprzedawanych przez nas produktów i usług (nasi klienci muszą być zadowoleni z usług i produktów sprzedawanych w salonie).
-
Programowanie strategii konkurencyjnych, w celu lepszego pozycjonowania (później zobaczymy różne strategie, które możemy zastosować, aby usprawnić działalność salonu fryzjerskiego).
-
Produkcja i sprzedaż (rentowność działalności salonu fryzjerskiego).
-
Zamknięcie aktywnego portfolio (wiele salonów fryzjerskich myśli o poszukiwaniu nowych klientów, ale zapomina o klientach aktywnych, dlatego też zamknięcie portfolio musi być jednym z priorytetów salonu fryzjerskiego).
-
Ważnymi elementami rozwoju działalności marketingowej salonu fryzjerskiego są racjonalność i tolerancja na niejednoznaczność. Adaptacja do zmian, szeroki i optymistyczny umysł oraz wrażliwość etyczna właściciela lub kierownika salonu.
-
Działalność marketingową salonu fryzjerskiego można uznać za zbiór funkcji menedżerskich, takich jak: kontrola administracyjna, polityka cenowa, dystrybucja operacyjna, reklama, działania promocyjne i sprzedaż.
Dzięki właściwemu zastosowaniu tych wskazówek marketingowych można nauczyć się segmentować swoją działalność i wyróżniać się na tle konkurencji.
V Strona główna Blog AgendaPro 5 najlepszych praktyk, które usprawnią ... Salony kosmetyczne to wyjątkowe biznesy, ponieważ pozwalają na interakcję z publicznością w bardziej intymny sposób niż wiele innych...
V Strona główna Blog AgendaPro 7 wskazówek, jak odnieść sukces z ... Twój Salon Urody, przestrzegając pewnych ogólnych zasad biznesowych, posiada również kilka kluczowych sekretów sukcesu. Oczywiście, bo...
V Strona główna Blog AgendaPro Jak wyróżnić się na tle konkurencji jako ... Dziś panuje makijażowy boom, a te z nas, które zajmują się tą piękną sztuką, wyróżniają się jakością produktów i usług...