11 września 2022 Udostępnij

Doskonała obsługa: czym jest i jak ją osiągnąć?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Doskonała obsługa: Co to jest i ...

To, jak zostaniemy potraktowani w danym miejscu, zadecyduje o naszej chęci ponownego odwiedzenia go. Nikt nie chce iść do miejsca, w którym ociągają się z obsługą, nie uwzględniają Twoich potrzeb i są pozbawieni szacunku. Dlatego jako firmy powinniśmy zawsze dążyć do posiadania doskonałych usług, które zachęcają naszych klientów do powrotu po więcej.

Istnieje wiele sposobów na zdefiniowanie doskonałej obsługi i wszystko zależy od branży, w której działa Twoja firma. Dobra obsługa to wynik doświadczeń klienta, począwszy od traktowania przez pracowników, poprzez umiejętność rozwiązywania pytań lub problemów, aż po produkt końcowy, który otrzymał. Kiedy doświadczenie klienta jest pozytywne, możesz być pewien, że klient wróci do Twojej firmy. Posiadanie częstych klientów nie oznacza jednak, że powinniśmy pomijać szczegóły, które sprawiają, że ich doświadczenie w naszym sklepie jest najlepsze z możliwych.

Jak osiągnąć doskonałą obsługę w moim sklepie?

Nikt nie zna Twoich klientów lepiej niż Ty i ta wizja jest fundamentalna, jeśli chodzi o podjęcie tego dodatkowego kroku, który przenosi usługę z dobrej na doskonałą. Oto kilka wskazówek, które możesz wziąć pod uwagę, aby zagwarantować swoim klientom najlepsze doświadczenia:

  • Wsłuchaj się w potrzeby klientów: fundamentalną częścią świadczenia doskonałej obsługi jest wiedza o tym, czego potrzebuje klient, zanim o to poprosi. Bycie o krok przed ich pragnieniami będzie miało fundamentalne znaczenie, a jedynym sposobem, w jaki możesz to osiągnąć, jest prawdziwe wsłuchanie się w ich potrzeby. Im bardziej znasz swoich klientów, tym bardziej będziesz w stanie zaspokoić ich gusta, a oni odejdą z pozytywnym doświadczeniem z Twojej firmy.

  • Naucz się rozwiązywać problemy: nikt nie jest doskonały i błędy zdarzają się wszędzie, ważne jest to, że Twój zespół jest przeszkolony w zakresie radzenia sobie z tego typu sytuacjami. Im szybciej uda im się rozwiązać problem, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że klient odejdzie ze złym doświadczeniem. W tym celu wskazane jest posiadanie planów działania na ewentualne sytuacje, które mogą się pojawić i aby każdy pracownik był w stanie działać i rozwiązywać je w jak najkrótszym czasie.

  • Personalizacja biznesu: Wszyscy lubimy czuć się wyjątkowi i wysłuchani, dlatego zalecamy personalizację komunikacji i sposobu traktowania klientów. Tak mały szczegół jak poznanie imienia i nazwiska Twoich częstych klientów robi dla nich różnicę przy wyborze pomiędzy Twoim sklepem a innym.

  • Zwróć uwagę na szczegóły: wyobraź sobie, że wchodzisz do swojego biznesu po raz pierwszy i pomyśl o rzeczach, które mogą sprawić, że klienci poczują się nieswojo. Może muzyka jest zbyt głośna lub klimatyzacja jest zbyt zimna. Tego typu szczegóły wpływają na ocenę doświadczenia w danym miejscu. Choć nigdy nie da się zadowolić wszystkich, postaraj się, aby atmosfera była jak najbardziej przyjemna dla jak największej liczby osób.

Dlaczego doskonała obsługa jest ważna?

Czasami nie zdajemy sobie sprawy, jak ważne jest, aby nasi klienci byli zadowoleni. Im lepsza jest nasza obsługa, tym większe prawdopodobieństwo, że wrócą, a przede wszystkim, że polecą nas swoim znajomym. Reklama ustna jest niezwykle ważna i może zdobyć nam wielu klientów, ale jeśli ludzie mówią o nas negatywne rzeczy, możemy stracić potencjalnych klientów.

Dodatkowo w dzisiejszych czasach bardzo powszechne jest korzystanie z aplikacji do pozostawiania recenzji o miejscach i wiele osób sięga do nich przed podjęciem decyzji, gdzie się wybrać. Użytkownicy cenią sobie doświadczenia innych i jeśli te są negatywne, najprawdopodobniej nawet nie spróbują odwiedzić danego miejsca. Złe doświadczenia kilku osób mogą mieć poważne konsekwencje i dlatego naszym celem powinno być zawsze oferowanie jak najlepszej obsługi każdej osobie, która wchodzi do naszego lokalu.

Bez względu na to, w jakiej niszy działa Twój biznes, upewnij się, że oferujesz doskonałą obsługę od pierwszej chwili, gdy klient się z Tobą skontaktuje. Upewnij się, że czujesz się w ich towarzystwie i słuchasz ich przez cały proces, nie nękając ich i zawsze szanując ich opinie. Podobnie upewnij się, że posiadasz wysokiej jakości kapitał ludzki, który pozwala Ci oferować najlepsze możliwe usługi.

Artykuły powiązane

1. estetyczna dekoracja

2. slogany uzdrowiskowe

3. Produkty do estetyki

Magdalena Olszak

Redakcja supershape.pl