Inwentaryzacja produktów: wszystko, co musisz wiedzieć
- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Spis produktów: wszystko, czego potrzebujesz ...
Aby zaoferować swoim klientom najlepszą obsługę, musisz zawsze spełniać ich oczekiwania. Obejmuje to dobrą obsługę ze strony personelu, konkurencyjne ceny i zawsze posiadanie odpowiednich produktów dostępnych do wykonania każdej z oferowanych przez Ciebie usług. Można to osiągnąć tylko poprzez posiadanie uporządkowanej, zorganizowanej i aktualnej inwentaryzacji przez cały czas.
Co to jest inwentaryzacja?
Inwentaryzacja polega na analizie posiadanych przez firmę towarów, które zostaną wykorzystane do realizacji usług. Można to robić co tydzień, co miesiąc lub nawet co pół roku w zależności od potrzeb firmy. W tych przedsiębiorstwach, w których rotacja produktów jest bardzo duża, zaleca się częstsze przeprowadzanie inwentaryzacji.
Znaczenie inwentaryzacji polega na możliwości dokonania przyszłych projekcji potrzeb klientów, a to pozwala firmie wiedzieć, jakie są jej dostępne aktywa i jak to się przekłada na wartość. Każda firma ma inne potrzeby w odniesieniu do swoich zapasów, dlatego istnieją różne rodzaje zapasów, aby dopasować je do charakteru firmy, jej celu i rodzaju produktu, który oferuje.
Rodzaje zapasów
-
Inwentaryzacja dóbr fizycznych: zajmuje się analizą i ewidencją ilości produktów fizycznych w firmie. Po zliczeniu należy koniecznie prowadzić ewidencję wszystkich towarów, które wchodziły w skład inwentaryzacji oraz dostępnej ilości.
-
Inwentaryzacja dóbr niematerialnych: odpowiada za przetwarzanie i zarządzanie ilością dóbr niematerialnych firmy, a następnie przekładanie ich na potencjalną wartość, którą można wygenerować dla biznesu.
-
Inwentarz surowców: Jest to odpowiedzialny za rozliczanie ilości surowców, które istnieją i które zostaną wykorzystane do stworzenia produktu końcowego. Ten rodzaj inwentaryzacji pozwala również wiedzieć, ile masz surowców do stworzenia produktu, który sprzedaje Twoja firma. Zapas surowców obejmuje również towary, które zostaną wykorzystane w usługach, ponieważ sama usługa jest produktem końcowym sprzedawanym przez firmę.
-
Zapasytowarów: ten rodzaj zapasów ujmuje ilość towarów, które nie będą dalej przetwarzane lub modyfikowane, czyli zapasy towarów uwzględniają jedynie produkt końcowy.
-
Zapasy rezerwowe: uwzględniają ilość produktów lub surowców, które firma musi zmagazynować w przypadku błędu produkcyjnego lub nagłego i nieprzewidzianego wzrostu popytu.
W zależności od sektora biznesu, w którym działasz, będą ważniejsze inwentaryzacje niż inne. Na przykład, jeśli Twoja firma zajmuje się tylko handlem produktami, wtedy zwrócisz większą uwagę na inwentaryzację towarów. Z drugiej strony, jeśli Twoja firma oferuje usługi, będziesz musiał wziąć pod uwagę zapas surowców, bo nawet jeśli nie jest to produkt końcowy, to bez surowców nie będzie można zaoferować dobrej usługi.
Jak zrobić swój remanent?
Jeśli znajdziesz się z potrzebą dokonania inwentaryzacji w celu poprawy swojej działalności, istnieją pewne aspekty, które należy rozważyć
-
Częstotliwość: Należy ustalić częstotliwość, z jaką będzie przeprowadzana inwentaryzacja. Można to dostosować do swoich potrzeb jako firmy, ale ma to ogromne znaczenie, że masz stałą inwentaryzację na początku i końcu roku podatkowego.
-
Elementy do rozważenia: Z wymienionych powyżej rodzajów inwentaryzacji powinieneś wybrać ten, który najlepiej pasuje do produktów lub usług, które oferujesz w swojej lokalizacji. Jeśli jesteś miejscem, które tylko sprzedaje, nie będziesz musiał mieć zapasów surowców.
-
Narzędzia: Niezależnie od tego, czy są to narzędzia robocze, czy wirtualne, które ułatwiają pracę, niezwykle ważne jest, abyś określił, gdzie będziesz trzymał swój spis i czy masz możliwość jego aktualizacji. Możesz rozważyć proste rozwiązania, takie jak tabele Excela, a może zdecydować się na bardziej specjalistyczne alternatywy, takie jak inwestowanie w oprogramowanie do księgowania i zarządzania produktami.
Inwentaryzacja to podstawowe narzędzie do prowadzenia udanego biznesu, który może spełnić wszystkie oczekiwania. Pozwala to na śledzenie zapasów produktów, ponowną ocenę kosztów, a nawet oferowanie ekskluzywnych promocji, ponieważ masz pełny obraz tego, jak działa Twoja firma i Twoi klienci. Czy to przy pomocy profesjonalnego księgowego, czy specjalistycznego oprogramowania, inwentaryzacja powinna być częścią pracy każdego sprzedawcy.
Artykuły powiązane
- Co powinna mieć teczka klienta salonu kosmetycznego?
- Jak zarządzać salonem lub zakładem fryzjerskim?
- Cele spa: korzyści poza relaksem
V Strona główna Blog AgendaPro 5 najlepszych praktyk, które usprawnią ... Salony kosmetyczne to wyjątkowe biznesy, ponieważ pozwalają na interakcję z publicznością w bardziej intymny sposób niż wiele innych...
V Strona główna Blog AgendaPro 7 wskazówek, jak odnieść sukces z ... Twój Salon Urody, przestrzegając pewnych ogólnych zasad biznesowych, posiada również kilka kluczowych sekretów sukcesu. Oczywiście, bo...
V Strona główna Blog AgendaPro Jak wyróżnić się na tle konkurencji jako ... Dziś panuje makijażowy boom, a te z nas, które zajmują się tą piękną sztuką, wyróżniają się jakością produktów i usług...